تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

 

در این مقاله به توضیح در مورد  تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ و علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ و  تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ می پردازیم.تمیر کارت گرافیک لپ تاپ در اصفهان

کارت گرافیک یکی از قسمت های اصلی سیستم می باشد که با محاسبات بسیار زیاد و دقیق برای رندرینگ یا آماده سازی تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن است که می‌توانید تصویری را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید.تعمیر کارت گرافیک سوخته،تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در اصفهان،تعمیر کارت گرافیک

بروز خرابی در کارت گرافیک به دلیل ارتباط مستقیم عملکرد این قطعه با صفحه نمایش دستگاه، باید به سرعت رفع شود زیرا وجود اشکال در آن عملاً دستگاه را بلااستفاده می کند. اگر چه خرابی کارت گرافیک می تواند علل مختلفی داشته باشد اما تنهاترین راه جهت رفع خرابی های پیش آمده در آن و تعمیر گرافیک لپ تاپ مراجعه به یک مرکز مجاز و فعال در حوزه تعمیر کارت گرافیک  است. مرکزی که تعمیر کارت گرافیک را بر اساس اصول و استانداردهای ذکر شده از سوی کمپانی سازنده انجام دهد و در این راه از پیشرفته ترین تجهیزات بهره برد.

 

 

چیپ گرافیک لپ تاپ چیست؟

 

چیپ گرافیک (GPU: Graphic Processing Unit) همان طور که از نامش پیداست. واحد پردازش گرافیک بوده که قسمتی. از کارت گرافیک را تشکیل می دهد، در نتیجه کارهای پردازشی .مربوط به کارت گرافیک در این واحد صورت می گیرد، مانند CPU که یک واحد پردازشی  در کامپیوترها می باشد. از طرفی کارت گرافیک .در کامپیوترها و لپ تاپ ها، اطلاعات باینری .( صفر و یک) را به تصویر تبدیل می کند.، همان طور که می دانید داده ها در کامپیوتر. و یا لپ تاپ به صورت باینری. یا همان صفر و یک ذخیره می گردند. درنتیجه برای اینکه این داده ها. برای کاربران قابل درک و فهم باشند نیاز است.که از یک اینترفیس و یا کارت استفاده گردد. کارت گرافیک نیز یکی. از همان کارت هایی می باشد .که تبدیل داده باینری را انجام می دهد.

 

 

 

بد نیست بدانید که به طور معمول خود چیپ. گرافیک دچار خرابی خاصی نمی شود و بیش تر مشکلات. مربوط به پایه های چیپ گرافیک می باشد. خرابی چیپ گرافیک و یا کارت گرافیک. منجر به ایجاد اشکالات تصویری در کامپیوترها و لپ تاپ ها می گردد. اگرچه نمی توان بروز چنین اشکالاتی. در دستگاه را به طور کلی به خرابی چیپ گرافیک نسبت داد.

 

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در اصفهان

 

 

علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

 

صفحه نمایش روشن می شود اما تصویری در آن نمایش داده  نمی شود.

صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر به هم ریخته است.

صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر سیاه رنگ است.

صفحه نمایش روشن می شود و تصویر نیز به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی اصطلاحاً تصویر گیر می کند.

صفحه نمایش روشن می شود و تصویر نیز به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی تصویر خراب می گردد.

صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر به رنگ آبی می باشد.

هنگ کردن سیستم با ورود به یک نرم افزار گرافیکی (مثلاً اجرای بازی سنگین)

ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش

 

 

بهترین اقدام جهت پیشگیری از خرابی چیپ گرافیک تمیز نگه داشتن لپ تاپ و توجه به دمای آن است. بهتر است به گرمای ایجاد شده توسط دستگاه در حین کار توجه داشته باشید و همواره دمای آن را در سطح پایین حفظ نمایید. برای این کار کافی است تا لپ تاپ را در حین کار بر روی سطحی صاف و بدون پرز قرار دهید. سطوح شیشه ای، چوبی و یا فلزی برای این کارم ناسب به نظر می رسند.

 

 

هموطنان و مشتریان گرامی توجه داشته باشند که مشکلاتِ بسیارِ دیگری ممکن است در دستگاه شما ایجاد گردند که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با کارت گرافیک دستگاه در ارتباط باشند. ذکر تمامی این مشکلات و راه‌کارهای موجود جهتِ رفع آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. از این‌رو شما می‌توانید به‌منظور بهره‌مندی از دانش کارشناسان تعمیر کارت گرافیک از طریق‌ راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت دوراندیش اقدام نموده و از راهنمایی‌های مهندسان فعال در این مرکز بهره‌مند گردید.


منبع: دوراندیش

۲ ۰
اشکان ارشادی

سلام 

به ما هم سر بزن ، نظر بنویس. من که لیست دنبال شونده هام را همیشه با نظر و سر زدن ، سعی میکنم تا آمارشان بره بالا. 

اشکان ارشادی

سلام 

در کل وب خوبی داری.smile

پاسخ مدير:
دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸, ۰۹:۵۲

چرا نمیتونم وبلاگتو پیدا کنم؟

 

اشکان ارشادی

سلام 

سال نو مبارک 

دیگر به ما سر نمیزنی ؟

ولی من همیشه سر زده‌ام. دنبال کننده های خودت را همیشه حفظ کن ، شاید یکی از همین دنبال کننده ها پیشرفت کرد و شما را هم معرفی کرد.

پاسخ مدير:
دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸, ۰۹:۳۶

سلام خوبی سال نو شما هم مبارک نبودم شرمنده الان دیگه هستم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.